A World of Darkness 25. évfordulóján napvilágot látott a hír, miszerint készülőben van a Vampire: the Masquerade 5. kiadása, amely jelenleg pre-alpha állapotban van. Szerintem nem csak én vagyok úgy vele, hogy igencsak várom már, mit hoznak ki belőle, így arra gondoltam, hogy összeszedek infókat, amelyeket itt-ott elcsepegtettek. Kíváncsi vagyok, hogy látják a régi motorosok és mindenki más is az új kezdeményezést!
A játékról azt mondták, hogy olyan lesz, mint az új Mad Max, azaz a régi alapokra épül, abból dolgozik, de határozottan egy új elgondolás lesz benne jelen. 2018 első felében érkezik az új kiadás.
A legtöbb infó a berlini eseményről származik, illetve egy-két szerencsés illető spoiler nélküli tesztjátékáról.
Újfent felhívnám a figyelmet arra, hogy ez még csak a rendszer pre-alpha állapota, szóval sok minden változhat, és valószínűleg fog is.
Általános infók:
A legfontosabb fogalmak és intézmények, így a „Bestia” és a „Kamarilla”, stb. bizonyos szinten megváltoznak majd.
A metaplot pontosan a Gyehenna előtt veszi kezdetét.
A metaplot konzisztenciájának megőrzésére nagy figyelmet fordítanak, és állítólag a játékosok befolyásolhatják a későbbiekben.
A halandókat a rendszer nem egyszerű vérbabáknak kezeli majd.
A berlini játékteszt a metaplot hivatalos része, a későbbiekben is sok hivatalos játék lesz majd (mind asztali, mind LARP).
A későbbi, Vampire témájú, de más platformú játékok alapja szeretne lenni.
Az egyik mottó: "Minél inkább bestiává válok, annál kevésbé leszek az!"
Próbálnak figyelni arra, hogy kompatibilis maradjon a régi könyvekkel.
Setting infók:
A Kamarilla inkább lesz egy titkos társaság, ahová ki kell érdemelni a bejutást.
A Kamarilla hét klánja, és az Anarchok lesznek elsőként megjelenítve.
Lokálisabbá válik a játék, jobban fókuszál majd egy-egy domíniumra.
A vámpírok igazán deviánsak az elíziumokon lehetnek, ott élhetik ki magukat, öltözködés stb. terén, a halandó világba minél jobban bele kell simulniuk. Két külön arc: egy a többi vámpír felé, egy a halandó világnak.
A Szabbat a világban zajló háborúkkal van elsősorban elfoglalva.
A Kamarilla pedig a hírszerző ügynökségeket próbálta felhasználni.
Megkezdődik a második inkvizíció.
A Vérfarkasok megerősödése és egyre nyíltabb lázadása azok ellen, akik Gaia haldoklását okozzák.
A rendszer:
A d10 rendszer és a kockatartalék, illetve a sikerek összeszedése marad.
A célszám mindig 6 marad, a nehézséget az elérendő sikerek száma határozza majd meg.
Az 1 már nem lesz balsiker.
Sikerfaktorok:
Sikeres akció: X számú siker kell nehézségtől függően, ha ez megvan vagy még több is, akkor sikeres az akció.
Sikertelen: Ha van siker, de nem éri a megkövetelt sikerek számát.
Kritikus sikertelenség: Ha egyáltalán nem lett siker dobva egy kockával sem.
A kritikus sikertelenség máshogy lesz kezelve, mint a balsiker. Nem annyira durva a helyzet, inkább komplikációk vagy a helyzet eszkalálódása várható.
Ha karakter értékeire lesz dobás, ott mindig az aktuális értéket kell figyelembe venni.
Tulajdonságok:
3 tulajdonság marad: fizikális, mentális, szociális. 1-5 között mozognak majd pontértékben és specializálhatóak lesznek.
Eltűnik így a 3/3 felosztás és nem lesz erő, ügyesség, állóképesség, manipuláció, karizma, megjelenés, észlelés, intelligencia, érzék. Lehetséges, hogy ezek kerülnek be specializációkként.
Képességek:
A V20-hoz képest 30 képesség 25-re csökken és összeolvasztják őket, nem lesz adottság, képzettség, ismeret szerinti felosztás.
Úgy látszik, hogy a tulajdonságok és képességek átvariálását az új Mind’s Eye Theatre rendszeréből álmodták meg.
Akaraterő és vonzatai:
Az akaraterő immáron 1-5 között mozog majd, nem lesz természet és viselkedés. Erény és bűn váltja fel, mint a CofD-ban (régen nWoD).
Akaraterő felhasználható lesz, +1 kockáért/az összes sikertelen kocka újradobásáért. (Ez az eddigi két teszten másféleképp működött).
A pontok a CofD rendszer szerint tölthetőek vissza, tehát:
- kevés akaraterő, ha a bűnét éli ki a karakter,
- sok pont, ha az erényét valósítja meg.
Az éhség:
Talán az eddigi legnagyobb változtatás ebben várható.
A vértartalékot három másik jellemző fogja felváltani:
- éhség
- önuralom/higgadtság (composure)
- vérhasználat/vérkeltés (blood roused - ezt nem igazán tudom jól lefordítani, de a vérhasználat áll hozzá a legközelebb)
Az új rendszer célja, hogy magát a táplálkozást is sokkal jobban a történet részévé tegye, ne csak a „vadászom, mert kell a nafta”- típusú mellékvágány legyen. Emellett az új rendszer jobban segít abban, hogy a Fenevad igenis egy komoly tényező legyen, amelyet csak nagy áron lehet visszatartani.
Hogyan is működik?
Az éhség értéke 1-5 közt mozog.
Képesség dobásoknál tulajdonság + képesség értéknyi kockával dobunk, de az éhség értéknyi kockát behelyettesítünk éhség kockákkal (ez igen, ez oszt igen, ez a mondat, gratulálok magamnak, bocs mindenki mástól).
A dobás ugyanúgy fog kinézni, leszámítva, hogy az éhség kockákkal dobott 1-es érték problémákat okoz. Minél több, annál nagyobb a para. Ez különféle kompulzív viselkedésben fog megjelenni.
A vámpír érzi a késztetést a vérivásra, ezt pedig az önuralom/higgadtság pontjaival tudja majd leküzdeni. Ha ebből már nem áll a rendelkezésére, úgy az Őrjöngés elkerülhetetlen, és a viselkedése és egyre furcsábbá válhat.
Példa:
Éhség érték: 3
A dobás: mentális(4) + éberség(2).
6 kocka, amelyből 3-at éhség kockákkal helyettesítünk, tehát 3 normál kocka és éhség kocka lesz az, amellyel dobunk.
A dobás értéke: normál kockák: 7, 0, 2. Éhség kocka: 1, 8, 6.
Sikerek: 7, 0, 8, 6. Tehát 4 siker, viszont van 1-es az éhség kockákon, szóval ez valamilyen problémát szül.
Éhségcsillapítás:
Emberek, állatok és hideg vér (bezacsizva pl.) is megfelel táplálkozás céljából, de mindnek más hatása lesz.
Ha a vámpír emberből táplálkozik, és az túléli, akkor a vérszívónk éhsége 3-mal csökken, de minimum 1 lesz. Állatoknál 2 a csökkenés, hideg vérnél 1, de minimum 1 marad mindig.
Egyedül akkor lehet nullára vinni az értéket, ha az emberi áldozat bele is hal a táplálkozásba. A vámpírok elemi ösztöne a gyilkolás, így csak és kizárólag akkor szűnik meg ez a késztetésük, ha ezt is kiélik, így viszont az éhségüket 4-5 pontnyival is csökkenthetik.
Ennél fogva az emberségesebb vámpírok sosem tudnak teljes mértékben „jóllakni”, hiszen mindig ott marad bennük a Fenevad kaparászása és ezzel együtt az Őrjöngés veszélye.
Az éhség két módon növekszik.
Minden éjszaka 1 ponttal növekszik.
Vérhasználat-rendszer alapján.
Nem a vámpír vére fogy, hanem a táplálkozás iránti vágya növekszik.
A vérhasználat-rendszer azt hivatott modellezni, hogy a vámpír hányszor kelti fel a vérében lakozó erőt (rouse the blood). Az értéke eggyel növekszik, ha a karakter tulajdonságot növel, diszciplínát használ, meggyógyít egy sérülést.
Ha összejön 5 pont vagy vége a jelenetnek, akkor a megfelelő számú kockával kell dobni. Minden kocka, ami nem siker, növeli az éhség értéket. Utána blood roused rendszere nullázódik.
Az vagy, amit megeszel:
Az áldozattól függően különféle effekteket kaphat a karakter, eddig kettőre derült fény.
+1 pontnyi Gyorsaság, melyet vérhasználat érték növekedése nélkül lehet ellőni.
+1 minden szociális helyzetben az éjszaka hátralevő részére.
Harc:
Egyszerűsítve lett. Alapból 1 támadás dobás vs. 1 védekezés dobás. Lőfegyver esetén nincs védekezés.
A kezdeményezés meghatározott értékek alapján történik.
Nem lesz a megszokott formában sebtűrés.
A harc marad körökre osztott, de gyorsul és dinamikusabb lesz.
Sebzés:
Két típus lesz: nem komoly/felületi és aggrevált.
Egy halandónak aggrevált lesz, ha vascsővel verik fejen, vámpírnak nem.
A felosztásban itt szintén a MET normál/aggrevált sebzésfelosztása köszön vissza.
Diszciplínák:
Nagyjából változatlanok maradtak, de minden szint növeli a blood roused értéket.
A Gyorsaság kis szinten nem extra akciót ad, hanem a kezdeményezést növeli.
Gyengeségek:
Nem mind, de lesznek, amelyek megváltoznak.
Bármi változhat még, de nagyon úgy fest már egy elég konkrét irányvonalat kaptunk az elkövetkező kiadáshoz. A mechanika az, amely még a legtöbbet változhat, arról ezért nem is nyilatkoznék, de maga a setting az nagyon érdekesnek és újítónak hat, szóval kíváncsian várom.
(Források: rpgcodex.net, Teylen’s RPG Corner, pastebin.com, WoD csatorna a youtubeon, képek szintén az ő tulajdonukat képezik.)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Guild 2017.06.12. 11:22:10
www.kenandrobintalkaboutstuff.com/index.php/episode-243-i-do-not-wish-to-be-a-moth-hat/
KuraudoSutoraifu · dexrpg.wordpress.com 2018.04.27. 11:56:36
Előrendelhető :) .
Anatole, a porondmester · https://www.facebook.com/anatolemondja 2018.04.27. 12:07:28
Mi a véleményed róla?
KuraudoSutoraifu · dexrpg.wordpress.com 2018.04.27. 12:44:39
Alapvetően megvan mindenkiben a félsz, hogy hiába VtM és régi klánok, régi metaplot folytatása(!), az új szabályrendszer nem biztos, hogy tetszeni fog a régi motorosoknak. A photoshopolt fényképes dizájn eddig senkinek sem jött be igazán...
Bevallom, én jobban szeretem a Requiemet, de sanszos, hogy ha baráti az ára, akkor legalább az alapkönyvet megpróbálom majd a polcra rakni :) .
+Info: visszatér az Eternal Struggle is :) .
Anatole, a porondmester · https://www.facebook.com/anatolemondja 2018.04.27. 12:52:56
Japp, meg jön a másik kártya is a Prince's Gambit.
Ne is mondd, hétfőn, ha minden igaz már tanítok be 3 új érdeklődőt. Szeretem az L5R kártyát, de hiányzik a multi is ^^
KuraudoSutoraifu · dexrpg.wordpress.com 2018.04.27. 13:09:38
Az Eternal Struggle-höz anno vettem egy Malkavian startert, de hiába a szabálykönyv, tippem szerint kártyajátékot segítség és/vagy rutinos játékos nélkül megtanulni nagyon nehéz. Így aztán szinte bontatlanul porosodik.
Ami fontos, hogy a V5-ben nem a V20 Klán képei lesznek, mert azoktól majdnem szívszédülést kaptam.
Anatole, a porondmester · https://www.facebook.com/anatolemondja 2018.04.27. 13:12:00
KuraudoSutoraifu · dexrpg.wordpress.com 2018.04.27. 14:35:29
Anatole, a porondmester · https://www.facebook.com/anatolemondja 2018.04.27. 14:58:19
KuraudoSutoraifu · dexrpg.wordpress.com 2018.04.28. 17:00:25
www.modiphius.net/collections/vampire-the-masquerade 15k-tól(alapkönyv) 212k (minden egyben) jön a cucc.
Tudom, hogy nem ettől lesz valami jó vagy rossz, de a borítók... nagyon nem jönnek be :( .
Anatole, a porondmester · https://www.facebook.com/anatolemondja 2018.05.01. 12:56:15
KuraudoSutoraifu · dexrpg.wordpress.com 2018.05.01. 13:28:54
Már látom, hogy minden hónapban meg fog jelenni valami új, tematikus könyv (lásd Star Wars ahol a Jedikre x könyvet kellett várni), új kártyákkal, új kockákkal, új teacsészével...
Anatole, a porondmester · https://www.facebook.com/anatolemondja 2018.05.02. 09:38:44