2014. szeptember 13. 15:15 - Anatole, a porondmester

Szerezd meg hát mind!... vásárolj!

Gyerekkorunk egyik mérföldköve volt minden, ami gyűjtögetős. Tazo, autósrágósképek vagy rágósautósképek? (hm..bizarr), Lutra album, foci VB-s matricák,Master Crock kártyák (mekkora játék volt, húgommal órákig nyomtuk és megunhatatlan volt és milyen jól néztek ki ésésésésés…*.*). Khm, szóval a gyűjtögetést már jó korán belénk nevelik. Hiszen ki ne szeretne többet, főleg valami olyanból, amit szeret! Még ha nem is használjuk, de az agyunk egy kicsiny szögletében kielégítő a tudat, hogy igen, nekem megvan. Plusz megteremti a közösség (hamis) érzését. "Te is a KörömpiszoKlub gyémánt fokozatú kiemelten retkes körmű kiemelt tagja vagy? Hát éééén is!" Igazából ez az egész az evolúcióra vezethető vissza, hiszen a gyűjtögető életmód a részükké vált és ha tehették volna, a kis őspulyák is dínós matricát gyűjtöttek volna (maradtak a magok vagy a furcsa formájú őslény szarok)…  de helyette maximum a kardfogú tigris gyűjtötte a gyerkőcöket. A lényeg, elkísért a jelenkorunkig és most beteljesedni látszik. Hogyan?

 
 
A fogyasztói társadalom és komformizmus melegágyában. Gondolj bele! Manapság mindenre adnak kártyát.
Nincs pénzed? – Hitelkártya.
Van pénzed? – Bankkártya.
Sokat vásárolsz nálunk? – Klubkártya.
Sokat vásárolsz máshol? – Rohadj meg!
Sokat vásárolsz? – Pontgyűjtő kártya.
X összeg fölött vásárolsz? – Genyó, kicsi matricagyűjtés, ami mindig ráragad a kezedre és alig tudod leszedni, nem hogy rendesen beragasztani a szaros füzetbe.

Mindent gyűjtetnek és mindenre van kártya, ami bizonyos szintig jó is, hiszen ki ne kajálná a kedvezményeket és az ördögnóriságyneműt, ami bizonyosan a legjobb a világon. Vagy vettél már DM pontokból kotont? Mert fontos vagy nekünk. „ Fiam, anyád annyit sminkel, hogy nem lesz kistestvér, hiszen összesminkelt egy doboz óvszerre valót… nem szeretem, de ha már ingyen van…” Irreális mennyiségű kártyát hurcolunk magunkkal (tisztelet a kivételnek) és igazából meghatároznak minket. Hol vásárolunk, mit kedvelünk, kik vagyunk és mit akarunk? Az újabb faszságok pedig csak jönnek és jönnek!

Ez itt a reklám helye:

Temetési törzsvásárlói kártya! Kedvezmények: egyet fizet, kettőt temet; minden 10. temetés után 1 ingyenes, fél ember- fél ár, stb.
További kedvezményekről érdeklődni lehet az email címünkön: ugyismeghalsz666@temetmail.hu


Tapasztalatból mondom, az embereknek általában 5-10 kártyájuk van (de láttam már 22-t is o.O) és 3-4 minimum a fogyasztói társadalomhoz kapcsolódik, némelyik pedig még nem is kevés pénzbe is kerül. Csak gyűjtjük és gyűjtjük…. ők pedig minket. És az emberben sokszor fel sem merül, hogy valóban szükséges-e ez vagy kellőképpen kihasználjuk-e az adott kártya nyújtotta lehetőségeket. Ki az, aki nem csak gyűjti, de költi is a Smart pontjait?


Egy Chuck Palachniuk-i gondolattal zárnám elmélkedésem:
A fogyasztói társadalom végtermékei vagyunk.

 

 

Köszi, hogy betértél Anatole vegyesblogjára! Gyere máskor is! Oh… törzsolvasói kártyád van már? Szeretnél váltani?

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anatolemondja.blog.hu/api/trackback/id/tr217172445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Unknown 2014.09.15. 07:44:51

:D Jó szöveg. Jót derültem, miközben belegondoltam, mennyire igaz. Illés Lia
süti beállítások módosítása