2016. május 06. 14:24 - Anatole, a porondmester

Rókabőr

avagy szeretem, de könyörgöm, legyen már vége!

Nemrégiben újra elkezdtem a World of Warcrafttal játszani, és végignéztem az újabb kiegészítőket, hogy mik érkeztek, hol tart a sztori, és sajnos rá kellett jönnöm, hogy kissé zuhanni kezdett az újabb bővítmények színvonala. E kapcsán pedig eljutottam a mostani témámig, ami könyvekben, képregényekben, számítógépes játékokban és asztali szerepjátékokban is felvetülhet: hányszor lehet még ugyanabban a témában lerántani azt a bizonyos rókabőrt?
mivoltma_444.jpg

A három fentebb említett témában vegyesen, de általánosan nézve próbálom majd leírni az észrevételeimet és a nézeteimet.
A kreativitás és az eredetiség manapság elég furcsa helyzetbe került. Sokan állítják, hogy nincs már új a nap alatt, de véleményem szerint még mindig lehet újat és jót alkotni, bár tény, hogy jóval nehezebb dolgunk van. Több színtéren tapasztaltam, hogy jobban terjed mostanság a már meglévő, de jó dolgok vegyítése (számomra pl. Through the Breach).
Érdekes filozófiai kitérő lehet Oswald Spengler elmélete, miszerint egy kultúrkörnek két szakasza van. Az első, melyben még eredeti művek keletkeznek és szimbolikusan tartalmazza annak az adott kultúrkör jellemzőit. A második szakasz már csak másolni tudja az előzőleg létrehozott műveket, viszont azt technikailag magasabb színvonalon és jelentősen nagyobb számban. Utóbbival az a gond, hogy itt már a civilizáció meddőnek és halottnak tekinthető, amint még a technológiai fejlődés elfedhet, de ebben az esetben már a vég közeleg. Szerintetek itt tartunk már?

Vissza az eredeti témához: Az ember általánosságban véve mohó, kapzsi teremtmény. Ha valami tetszik neki, abból még többet szeretne, az ipar pedig kiszolgál. Ha találnánk egy lámpást, amiből a dzsinn kilépve teljesítené minden kívánságunkat, akkor addig dörzsölgetnénk, míg az oldala ki nem lyukad. Tényleg olyanok lennénk a legtöbben, mint tini srác, aki nemrég fedezte fel az ingyen netes pornó kínálta lehetőségeket. Amiben pedig pénz van, azt a legtöbb cég addig facsarja, amíg csak lehetséges.
Nyilván mindenkinek van valami kedvenc filmje, játéka, szerepjátéka, könyve, sorozata, stb. Az ember meg szeret elmerülni ennek a világában és még többet akar. Az ipar pedig készséggel kiszolgál, amíg dől a lé. Végül pedig eljön az a pont, amikor a kreatív csapat kiapad és nincs tovább. Kellene valami új, de nincs. Az új tartalom silányabb lesz és így tovább. Az érdeklődő bázis meg folyamatosan csökken, de még termel némi kápét. Abszurd dolgok történnek, évente jönnek az újabb és újabb kiegészítők, kötetek, stb., melyek erősen fanyar szájízt hagynak az emberekben. Példának okáért évente új Call of Duty játék, ahol az egyik részben a nagy újítás egy kutya volt… igen, egy kutya!
quotesgram.jpgSzerintem a saját kedvenc területeiről mindenki tud ilyen példákat hozni. Dolgok, amik nagyon jók voltak, majd a túlnyújtás miatt, a rókabőr végett szépen lassan elkezdett lefelé csúszni a lejtőn.
Ez egy általános tendencia, de azt hiszem tudni kell elengedni. Jobb egy epikus lezárás, egy jó vég, egy nívós kiegészítő, mint a 325. gagyi vagy önismétlő, erőltetett folytatás.

Ti mit gondoltok a témáról? Mi volt a legnagyobb csalódás, ami a rókabőr-effektus miatt ért titeket?





(Képek: mivoltma.444 és quotesgram.)

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anatolemondja.blog.hu/api/trackback/id/tr618691572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Donjon 2016.05.06. 21:27:23

A nagy szerepjátékokkal így van, ahol több kiadás követi egymást.
Pl. Dnd. Volt az első kiadás ami a hentelésről szólt. Jött a második, amiben megpróbálták magasabb szintre emelni az rpgt. Legyen epikus történet meg minden. De a többség epic hentelt tolt benne.
Jött a 3., legyen jó balanszos epikus meg hent. Ebből leginkább az utóbbi lett.
4. Legyen olyan mint egy mmo hent.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.05.07. 07:39:17

Rókabőr? Talán a Doom3... óriási csalódás volt. Viszont sosem voltam játékmániás. Az egyetlen függőségem az Il2 Sturmovik volt évekig, de csak egyedül, multiban egyszer kipróbáltam, többé nem érdekelt.

Anatole, a porondmester · https://www.facebook.com/anatolemondja 2016.05.09. 08:49:55

@Donjon: Én csak nemrégiben próbáltam ki a DnD-t, abból is az 5. kiadást. Ehhez a franchise-hoz is kiadtak "pár" könyvet és kieget, az biztos.

Anatole, a porondmester · https://www.facebook.com/anatolemondja 2016.05.09. 08:51:25

@Hóhér az utolsó barátod: Manapság játék téren nagyon rászoktak a folytatásokra: CoD, Assassin's Creed, stb. stb, mindig csak azt látom hogy folytatás jön, ritkák az új címek, de nagy és eredeti nevek.

Tűzszalamandra 2016.06.14. 19:36:09

Rokabor? A warcraft film csalodasa utan aztmondom ez mar inkabb rokacsontozas.

Most epp valami uj utos kpncepciot keresek idotoltesnek, de kezdek ott tartani h inkabb leporolok valamit a polcrol. Mondjuk wizardry 7 et. Parszaz orara megint lekotne :)
süti beállítások módosítása