2015. december 16. 14:42 - Anatole, a porondmester

Főleg régen voltál jó, főleg régen...

Ilyenek voltunk… igen Ákos, te is...

Az első és legfontosabb kijelentésem: végignéztem a majd 50 perces riportot, ami Ákossal készült. Szóval nem csak kiragadok részleteket és a valóságot torzítva használom az információkat. Ezt szükségesnek tartottam leszögezni, mert sokan ezzel próbálnak egy vállalhatatlan kijelentést megvédeni. Ha kiragadott rész, ha nem, azt mondta, amit. Ezen kár szépíteni.


Ákos: A nőknek nem az a dolguk, hogy ugyanannyi pénzt keressenek, mint a férfiak - én így érzem.
Riporter: Nem az a dolguk? Mi a dolguk a nőknek?
Á: Hát, mondjuk a női princípiumot beteljesíteni, nem? Hogy mondjuk, valakihez tartozni. Valakinek gyereket szülni. Anyának lenni.
R: A kettő kizárja egymást?
Á: Nagyon úgy tűnik, igen. Hogy leszel anya, hogy töltesz a gyerekeiddel elég időt, hogyha vezető állású nem tudom ki vagy, nem tom hány forintért.

12373331_332734450183860_3449083470423996620_n.jpg

Egy vallomással kezdeném: én régen nagyon szerettem Ákos zenéjét. Igazából a régebbieket még most is. A Bonanza Banzai, avagy a magyar Depeche Mode a maga módján nagyon jó volt. Aztán a régi Ákos is. Majd jött a Fidesz és a túl nagy hírnév. Az új stílus és a tömkeleg elektronikus vonulat… és Ákos megváltozott. Pár dologban sosem értettem vele egyet, én nem vagyok keresztény sem és a Fityesz sem vonz. Ennek ellenére el tudtam vonatkoztatni ettől, de úgy látszik a művész úr nem. Ő politizálni kezdett… vesztére.
Busabajszú Kövér László kijelentése után pedig Ákos is úgy gondolta, hogy el kell rúgni a pöttyöst. A videó végignézése után (és közben) csak egy gondolat maradt meg bennem, úgy igazán mélyen: miért és mikor lett ekkora bré ez az ember?
Hadd magyarázzam meg! Arról az emberről beszélünk, akinek a régi számai zseniálisak voltak. Valóban nagybetűs művésznek tartottam, a dalszövegei versek voltak és akkora érzelmi intelligenciáról tett tanúbizonyságot, hogy azt elmondani nem lehet. Sok számát még ma is kívülről fújom. A videóban pedig beszélt az útról, ami idáig vezetett, az apáról, aki nem értékelte a gyermekét és egyéb nehézségekről. Lehet, valakinek ez nem számít, mint probléma, de mindenkinek a maga keresztje ugye… Aztán szóba kerültek egyéb dolgok is, melyekből egyre jobban az jött át, hogy mekkora sznob lett ez az ember. És persze az ominózus kijelentés. Nem azt mondom, hogy egy művésznek ne legyen véleménye, ne politizáljon, de ne így. Úgy vélem, neki(k) külön figyelni kellene erre. Jobban használja a szavakat, mint az átlagember és mégis, ekkora öngólt rúgni nem tudom, hogyan lehetséges. Nem fogok senkit sem buzdítani, hogy ne menjen a koncertre, különben sem olcsó a jegy. De mélységesen csalódtam egy emberben, aki milliókhoz szólhatna és értékes, érdemes mondandókkal formálhatná a közönségét (csak hogy pár pozitív példát említsek: Rage Against the Machine, System of a Down).

Érdekelt vagyok abban, hogy terjesszem ezeket az eszméket a művészeten keresztül, mert a zenének megvan az ereje ahhoz, hogy átszelje a határokat, megtörjön katonai ostromokat, és igaz párbeszédet kezdeményezzen. - Zack de la Rocha.

Ehelyett, elavult és beszűkült, erősen faszszagú mondanivalóra tellett csak. Értem én, hogy vannak kőkemény Orbanisták és Ákos rajongók, akik nem tudják tárgyilagosan nézni a dolgokat és akkor is megvédenék őt, ha Sztálinhoz hasonló kijelentéseket tenne, de tovább kéne lépni! Mindenki esendő és az idoljainkkal nem kell mindig egyetérteni. Kitérnék még itt azokra a nőkre, akiknek mindene az anyaság. Elismerem, hogy vannak ilyen nők, de (nagybetűs de, tehát DE!) ez nem azt jelenti, hogy mindenki ilyen. Akinek ez adja az életcélját, az is becsülendő, tegye. Ennek folyományaként pedig koncentráljon erre és ne más életcélját határozza már meg. Ákos se tegye ezt. Kövér se. Női princípium, meg a nők szerepe… furcsa, egyik sem lobogtat komoly papírokat, hogy lennének olyan irányú végzettségeik, amik akár csak félig megindokolnák, honnan a pékből veszik ezt a sok gyökérséget. Nem pszichológusok vagy bármi hasonló, és még csak nem is nők. Ez a nagy gond itt, hogy mindig mindenki mindent megszakért, még ha köze sincs hozzá.

12341232_1080393802010723_9182619455983604622_n.jpg

Nincsenek szövegértelmezési gondjaim és femináci sem vagyok, de amit Ákos mondott az elég ergya. Szeretem, vagyis szerettem a zenéjét. Mint már írtam, a Bonanza Banzai hatalmas volt és maga Ákos is nagyon jó szövegeket írt, de felette is eljártak az idők és hogy Bane-t idézzem a Batmanből: „A győzelem gyengévé tett!” Ezt érzem igaznak Ákos esetében is. A Fidesz és, hogy ennyire befutott, elfeledtette vele a régi értékeket, narcisztikussá vált, sajnos. Sznob alak lett, ami mélységesen bánt. A kijelentése pedig vicc. Mindenki hadd döntse már el, hogy mit szeretne csinálni. Nagyon tisztelem a nőket, csodás teremtmények és tény, hogy ők adnak életet. Viszont miért elvárás, hogy mindenki szüljön? Lehetőleg napi kétszer? Mire vállaljon az ember gyereket? Mert Magyarországon csökken a népesség? Talán lehetőséget és motivációt kellene adni. Mert nem vagyunk elegen a világon? Túlnépesedtünk. Azért, mert a férfiak és a társadalom ezt várja a nőktől? Aki nem anya, az nem is ember? Vicc. Ezen a nyomvonalon elindulva nekünk, férfiaknak meg evolúciós kódolásunk alapján az lenne a dolgunk, hogy minél több nőt termékenyítsünk meg. Nem azt a kort éljük. Szerény véleményem szerint gyereket az vállaljon, aki el tudja tartani és meg tudja adni neki, ami kell. Az vállaljon gyereket, aki emellett szeretetben fel tudja nevelni, aki érzi az anyaságot és az apaságot. Mindenki más csak a leendő gyerekének teszi nehezebbé az életet. Önzőségből szülni/vállalni szerintem borzalmas lehet. És a nő a gyerek után hadd maradjon már meg nőnek és legyen MELLETTE és nem HELYETTE anya. Dolgozzon, amit szeretne, keressen jól, ugyanannyit és teljesedjen ki, legyen boldog, mert elsősorban ember, és csak másodsorban nő.

Végezetül pedig álljon itt egyik kedvenc sorozatom, a South Park ikonikus mondata, magától Eric Cartmantől. (Ő már évek óta tudja a tutit.)

Utóirat: Sajnálom, hogy ez lett belőle, ami. Remélem azért visszatalál a régi önmagához.

A címben és szétszórva akadnak Ákos dalokra utalások. Külön köszönet az elmés címért a páromnak. Magas labda.

(A mémeket szerte Internetországból szedtem, lelkesek az emberek, na. A idézet az indexen és még sok helyen megtalálható, a videó pedig természetesen a Youtube-ról származik.)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anatolemondja.blog.hu/api/trackback/id/tr528177100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása