Tudom, régen jelentkeztem már, de jelenleg elég hektikusan alakul az életem. Mostanra viszont a lelkiismeretem odáig ostorozott, hogy arra jutottam, összedobok valamit. Manapság nagyon divatosak a top 5-ök, így élnék én is a lehetőséggel, és összeállítanám a sajátomat. Már csak azért is, mert utána kíváncsi lennék a ti listátokra is. Mindez pedig elég nagy számban érdekességképp kissé megmutatná a kis hazánkban divatos játékokat!
5. Call of Cthulhu
Nagyon sok játék vetekedett az ötödik helyért (is), nem is tudok tiszta döntést hozni, de a Lovecraft (és társai) által teremtett világ és mítosz mindig is közel állt a szívemhez. Imádok beleborzongani abba a fajta horrorba, amely az írásaiból sugárzik, a kozmikusság, a szembenálló világok kontrasztja, és az elképzelhetetlenség szédítő ereje…
Legyen ’20-as évek vagy jelenkor, egy jó Cthulhu hívása sztorit mindig nagyon élek!
4. Unknown Armies
Egy játék, amellyel még sosem játszottam, de már rengeteget olvastam róla, belőle. Szintén a new weird stílushoz áll a legközelebb, de bizonyos szempontból sokkal elborultabb, kifacsartabb Lovecraft világánál. Emellett a játék három „szinten” játszható a teljesen hétköznapi embertől kezdve az adeptusokon át egészen az avatárokig, akik régi és jelen korunk archetípusaitól nőttek ki. A játék amúgy egyfajta természetfeletti horror nyomozós játék, amely igen bizarr humorral operál. Ezen tulajdonságai miatt pedig nálam instant nyerő a játék!
“A Holiday Inn hotelek értelmes lények, amelyek egy saját célokkal rendelkező, kollektív tudatot alkotnak. A hotelben dolgozók csak bábok számukra. Azok, akik megszállnak bennük, néha alig észrevehetően megváltoznak, néha nem történik velük semmi, néha egyszerűen eltűnnek. Talán a szobától függ, mi történik velük, de ezt nem tudhatjuk biztosan.”
“Mintha mindenki elfeledkezett volna a MÁSIK öt állatövi jegyről.”
“Az exnejem korábban egy olyan karaoke klubban szokott énekelni, ahol halott zenészek lelkei voltak bezárva a karaoke gépbe. Szombatonként, éjfél után páran elő szoktak bújni a gépből, hogy jammeljenek egyet.”
Szerintem sokat elmond erről a szériáról a tény, hogy a kiadó anno kötött számú kiegészítőt tervezett neki, de akkora sikere lett a játéknak, hogy még megtolták pár kiadvánnyal. Mindenesetre a név/toposz becsapós, mert a Changelingben nem cuki kis tündérekkel hordjátok a rózsaszín vizet Teletabiföldén, hanem az emberi logikát és érzelmeket mellőző fogvatartóitoktól megszökve próbáltok egy életet élni, mely két világ közé taszít benneteket. Az egésznek pedig van egy szép íve, ami a különböző mitológiák és rémmesék felé is elnyúlik. Mindeközben pedig a bizarrfaktort a csúcsra járatja a hely, melyben lelked szétszakadt és újra összeállt: a Sövény.
Funfact: nincs is jobb dolog a Goblin piacnál, ahol BÁRMIVEL kereskedhetsz.
Ezzel a játékkal kezdtem a pályafutásomat! Már ez megérne egy bejegyzést, de most nem térnék ki rá. A vámpír toposz mindig is közel állt a szívemhez (na, nem az újhullámos YA szutyok), ahogy a dark és goth stílusok is. Ez a játék pedig zseniálisan ötvözte mindezt. A különféle klánokban mindenki megtalálhatja a maga számára tetszőt, és nem utolsó sorban könnyű kapcsolódni a világhoz is, hiszen ugyanaz, mint a miénk, csak még sötétebben. A személyes horrort, bár sokan kihagyják a játékból, de amikor előkerül az emberségért való küzdelem, vagy annak felhagyása, az nagyot tud szólni.
Kezdőként pedig külön hálás voltam a storytelling rendszerért, mely nem bonyolította meg feleslegesen a szórakozásomat.
1. Legend of the Five Rings
Egek! Nem olyan nagyon rég vágtam bele ebbe a játékba, de azonnal beszippantott. Eredetileg kártyajátékként kezdtem neki, még CCG korában, de az csak kapudrog volt egy gyönyörűen illusztrált, gazdag háttérrel rendelkező világba. A japán és keleti történeteket és kultúrát amúgy is nagyon szeretem, ahogy az ottani filozófiákat is, és ez a játék szépen hozza mindet, még ha nyilvánvaló okoknál fogva fantasztikusabbá is teszi őket. Egy nagyon kellemes rendszerre készített (4. kiadás) keleti high fantasyról van szó, melyben a szamuráj dráma bizony nagy szerepet kap.
Számomra külön tetszetős volt, hogy más mesélési stílust igényel a játék a nyugati felfogástól. Itt általában nem a Rambók és a Terminatorok a hősök, sokkal nagyobb szerepet kapnak a keserédes karakterek, az áldozat, a tragédiába fulladó szerelmi történetek és halál természetessége.
Ez lenne hát az én listám, bár még megannyi játék lemaradt róla. Nektek mi a top 5 favorit játék és miért?
(Képek: flickr, és kiadók.)
Az Unknown Armies idézetek Attila LFG cikkéből származnak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
KuraudoSutoraifu · dexrpg.wordpress.com 2018.03.07. 09:59:12
Az én listám az hiszem ez lenne:
1. Legend of the Five Rings
2. Changeling the Lost
3. Vampire the Requiem, Mouse Guard és még n+1 másik játék :)
Anatole, a porondmester · https://www.facebook.com/anatolemondja 2018.03.07. 11:26:50
Thészeusz 2018.03.07. 14:42:19
KuraudoSutoraifu · dexrpg.wordpress.com 2018.03.07. 14:59:50
Anatole, a porondmester · https://www.facebook.com/anatolemondja 2018.03.08. 11:40:08
Anatole, a porondmester · https://www.facebook.com/anatolemondja 2018.03.08. 11:43:32
KuraudoSutoraifu · dexrpg.wordpress.com 2018.03.08. 12:15:30
Btw a bookdepository-n szinte mindig akciós a boxed set is, ami az egyik leggyönyörűbb rpg kiadvány amit valaha láttam :) .
De ha sikerül egyszer mindenkit egy helyre terelni, arról mindenképpen beszámolok majd :) .
Anatole, a porondmester · https://www.facebook.com/anatolemondja 2018.03.08. 15:22:10
Din Serpahis 2018.03.27. 13:27:42
2. Ars Magica
3. Az FFG Warhammer jatekai... hat azon belul is talan a Rogue Trader
Donatus a Jerbiton 2018.04.11. 14:32:33
1. Ars Magica
2. Shadowrun
3. Star Wars D6
4. Megköveztek: MAGUS
5. Cyberpunk
Anatole, a porondmester · https://www.facebook.com/anatolemondja 2018.04.12. 11:07:38
spelljammer · http://spelljammer.blog.hu 2018.05.03. 09:30:24
1. d&d 3.5 (mivel rengeteg általam kedvelt világ kapcsolódik hozzá: Spelljammer, Plansecape, Dragonlance, Forgotten Realms, Iron Kingdoms, Deadlands, Conan... stb)
2. Earthdawn
3. Cyberpunk 2020
4. Star Wars d6/d20/SAGA
5. magus (UTK vagy d20)
grungi · http://grungirpg.blog.hu 2018.07.27. 10:45:20
2. Warhammer
3. CP 2020
4. CoC
5. Dnd 5E